معرفی بزرگ ترین سدان لوکس سازِ فرانسوی DS9

معرفی بزرگ ترین سدان لوکس سازِ فرانسوی DS9

خودروسازی DS، زیرمجموعه‌ی لوکس گروه پژو-سیتروئن، اولین‌ مدل  سدان خود را رونمایی کرده است. این محصول DS9 نام دارد و بزودی روانه‌ی بازار خواهد شد.

این خودرو بر اساس پژو 508 L توسعه یافته، البته دارای طراحی متفاوتی است.

در کابین این خودرو شاهد حضور سلکتور دنده خودکار و دو نمایشگر غول پیکر (برای کیلومترشمار و سیستم سرگرمی و اطلاعات) هستیم که مشابه DS 7 کراس بک است. این سدان لوکس کیفیت ساخت بالاتری نسبت به پژو 508 دارد و در بازار باید با رقبای آلمانی خود رقابت کند.

با وجود امکانات لوکس و طراحی خلاقانه، DS9 چندان بزرگ و پهن‌پیکر نیست. این خودرو با فاصله‌ی محورهای ۲۸۵ سانتی‌متر تولید می‌شود که البته رضایت‌بخش است؛ اما کوچک‌تر از بی‌ام‌و سری ۵ یا مرسدس بنز کلاس E خواهد بود. در نمای روبه‌رو، مشابهت زیادی بین DS9 و کراس‌اور DS7 کراس‌بک وجود دارد. جلوپنجره‌ی ۶ ضلعی با ادوات کروم در جوانب همراه لامپ‌های کریستالی گردان داخل کاسه‌چراغ مهم‌ترین نکات در طراحی DS9 هستند. مشابه DS7 نوار LED روشنایی روز هم در خط باریک عمودی به طرفین سپرها منتقل شده است تا حس خودرو اسپرت با حالتی انتقام‌جو و متمرکز فراهم شود.

نتیجه تصویری برای معرفی DS9

به‌زحمت می‌توان قطعه‌ای پلاستیکی در فضای داخلی DS9 دید؛ چراکه تمام سطح داشبورد و فرمان و حتی تودری‌ها پوشیده از چرم با ادوات فلزی براق هستند. خریدار DS9 حق انتخاب زیادی برای سفارش نوع نورپردازی و چرم با طرح و رنگ‌‌های مختلف دارد.

این خودروی فرانسوی از موتور پلاگین هیبریدی E-TENSE بهره می برد که دارای یک موتور بنزینی توربوشارژ به همراه یک برقی است. این دو موتور در مجموع قدرتی برابر با 225 اسب بخار در اختیار راننده قرار می دهند. این خودرو به یک باتری 11.9 کیلووات ساعتی مجهز شده که در حالت تمام الکتریکی بردی در محدوده 40 تا 50 کیلومتر دارد. قدرت تولیدی موتور توسط یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ ها منتقل می شود.

نتیجه تصویری برای معرفی DS9

 از امکانات DS9 میتوان کروزکنترل هوشمند و رانندگی خودکار با توانایی هدایت بین خطوط و کاهش یا افزایش سرعت متناسب با ترافیک بزرگراه را نام برد،

البته این امکانات هنوز با فناوری خودران موجود در محصولات مرسدس بنز و بی‌ام‌و یا مدل‌های جدید کادیلاک مجهز به سوپرکروز قابل مقایسه نیست؛ چراکه پس از سه ثانیه توقف در ترافیک، غیرفعال می‌شود و توانایی تعویض خط خودکار ندارد.

دی‌اس 9 با 4,933 میلی‌متر طول، 1,855 میلی‌متر عرض و 1,468 میلی‌متر ارتفاع، تقریباً هم‌اندازهٔ ب‌ام‌و سری 5 است اما فاصلهٔ محوری 2,895 میلی‌متر آن از سدان میان سایز باواریایی‌ها کوتاه‌تر است. دی‌اس 9 برای اولین بار در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی در آمد و به گفته دی‌اس فروش آن از نیمه دوم سال جاری در سراسر جهان آغاز خواهد اما به احتمال زیاد آمریکای شمالی جزء بازارهای این سدان لوکس فرانسوی نخواهد بود.

نظرات
Captcha