برند اصیل و انگلیسی امجی (MG)، حدود نیم قرن پیش برای تولید خودروهای سبکوزن و پرشتاب معروف بود. این محصولات، عمدتا کوچک و دونفره بودند؛ درحالیکه با قیمت مناسب، برای عامهی مردم بریتانیا در آن زمان محبوبیت داشتند. روزهای طلایی خودروسازی بریتانیا، در اواخر قرن بیستم به اتمام رسید و تمامی برندهای این کشور، از جمله رولزرویس، بنتلی و مینی به دیگر گروههای صنعتی دنیا فروخته شدند. در این میان، MG برای مدت چند سال با توقف تولید و مشکلات مالی شدید روبرو شد تا نهایتا در سال ۲۰۰۷ به مالکیت سایک موتورز چین درآمد. هرچند سرمایهگذار چینی فاقد شهرت جهانی محسوب میشد؛ با مدیریت دقیق و بهرهگیری از مهندسان بینالمللی، به بازسازی MG پرداخت و با معرفی محصولات متنوع، این برند قدیمی انگلیسی را زنده کرد.
ام جی 6 ( MG 6 ) یکی از خودرو های کمپانی مشهور MG است که توسط مهندسان انگلیسی طراحی و مهندسی شده و توسط کمپانی سایک موتور چین عرضه می شود.
این خودرو در دو تیپ با دو طراحی متفاوت به صورت مگنت ( 4 درب ) و لیفت بک ( 5 درب ) عرضه شده که این طراحی فقط به طراحی قسمت عقب خودرو بر می گردد ؛ طراحی ام جی 6 مگنت به صورت سدان و طراحی ام جی 6 لیفت بک با نام ام جی جی تی ( MG GT ) نیز شناخته می شود حالتی بین سدان و هاچ بک است که در این مطلب به بررسی ام جی 6 مگنت می پردازیم.
به طور چشمگیری، خودروی چهار درب MG6 جمع و جور ساخته شده است و همچنین از یک پنجره جدید در قسمت عقب اتومبیل استفاده شده است که به نظر میرسد نیم نگاهی به خودروی مفهومی مرسدس بنز A کلاس نیز شده است، اما در مجموع چراغهای روشنایی LED مجهز به چراغهای مخصوص روز آن در کنار دیگر قسمتهای طراحی اتومبیل باعث شده است تا یک چهره جذاب برای MG6 خلق شود، هرچند الگوهای طراحی آن تاحدودی آشنا هستند و بر روی دیگر محصولات جدید این شرکت خودروساز چینی هم مورد استفاده قرار گفته است.
در بخش مولد قدرتی اتومبیل هم گزارش شده است که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر با حداکثر خروجی قدرت 170 اسب بخار استفاده شده است که برای دریافت و ارسال آن به سمت چرخهای محرک اتومبیل، از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی و یا جعبه دنده 7 سرعته اتومات دوکلاچه کمک گرفته خواهد شد.
امکاناتی که برای امجی6 در نظر گرفته شده است در سه تیپ با هم متفاوت است. در تیپ پلاس استارت دکمهای، ترمز دستی برقی، سیستم پارک اتوماتیک، سیستم تهویه هوا اتوماتیک، صندلی چرمی، روکش فرمان چرمی، سانروف و سیستم تهویه هوای دستی عقب اتومبیل تعبیه شده است. در تیپ پرو امجی6 سیستم ورود بدون سوئیچ، سیستم کروز کنترل علاوه بر امکانات تیپ پلاس در اتومبیل دیده شدهاست. در تیپ Trophy در دو قسمت عقب و جلو سیستم تهویه هوای اتوماتیک در نظر گرفتهشده و صندلیهای جلو آن مجهز به سیستم گرم کننده است و سانروف آن با کنترل از راه دور باز و بسته میشود.
طراحی داخلی بدنه MG6 جدید شاهد ورودیهای هوای بزرگ توربینی شکل،دیزاین مینیمالیستی داشبورد، استارت دکمهای، سیستم اطلاعات سرگرمی زبرا 2.0، غربیلک فرمان سه پره چند عملکردی،، نشیمنگاه جلوی اسپورت با تنظیمات دستی، تریم چرمی و جزئیات کربن شکل را تشخیص دهیم
از نقاط مثبت این خودرو طراحی و امکانات مناسب و موتور قدرتمند این خودرو است اما متاسفانه برند ام جی در ایران از بازار خرید و فروش مناسبی برخوردار نیست و همچنین خدمات پس از فروش نامناسب هم یکی دیگر از نقاط ضعف این برند به شمار می آید.