هیوندای i20 در نسل سوم خود با چهره ای کاملاً جدید معرفی شده تا ظاهر اسپرت تری به خود بگیرد. این خودرو از فناوری ها و سیستم های کمک راننده و ایمنی جدیدی بهره می برد که به گفته هیوندای در کلاس خود تکمیل است.
طرح نسل قبل i20 هنوز در نمای جانبی بسیار مشهود است و به پنجرهی کوچک جدید در ستون C متصل میشود. در عقب خودرو، i20 از چراغ یکدست LED بهره میبرد که نسبت به مدل قبلی زیباتر بهنظر میرسد.
مهمترین موارد قابل اشاره شامل چراغهای عقب با طراحی جدید و نوار سرتاسری LED و صفحات مشکی رنگ در بخش بالایی در عقب، اسپویلر سقفی و ناحیه کناری شیشه عقب خواهد بود. در این میان شاید حضور دوربین عقب در میانه نوار چراغ عقب کمی ناخوشایند باشد اما نمیتوان این واقعیت را نادیده گرفت که نصب دوربین عقب با قابلیت جمعشوندگی در خودرویی همچون i20 نمیتواند برای شرکت سازنده مقرون بصرفه باشد.
هیوندای i20 جدید هنوز هاچبک کوچکی به شمار میرود و سقف کمی پایینتر قرار دارد، اما این خودرو تقریبا دارای ۳۰ میلیمتر عرض و ۵ میلیمتر طول بیشتر است. افزایش ابعاد همچنین به افزایش فاصله محوری ۱۰ میلیمتری منجر میشود و این بدان معنی است که در اتاق کمی فضای بیشتر برای مسافران عقب و بارگیری (۲۵ لیتر بیشتر از نسل دوم) وجود دارد.
زیر کاپوت، i20 از پیشرانه استاندارد چهار سیلندر ۱/۲ لیتری با قدرت ۸۳ اسببخار بهره میبرد که به جعبهدنده پنج سرعته دستی متصل است. پیشرانه سه سیلندر یک لیتری GDi توربو بهعنوان گزینهی سفارشی در دسترس است که ۹۹ یا ۱۱۸ اسببخار قدرت تولید میکند و میتوان آن را با سیستم نیمهیبریدی ۴۸ ولت نیز ارائه داد. وظیفهی تعویض دنده در مدل توربو توسط جعبهدنده هفت سرعته دو کلاچه یا مدل دستی هوشمند ۶ سرعته انجام میشود که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، اتصال جعبهدنده را از پیشرانه جدا میکند.
تغییرات انقلابی i20 با تجهیزات ایمنی SmartSense هیوندای ادامه دارد. سیستمهای موجود شامل کروز کنترل هوشمند است که میتواند روی مکان خودرو نظارت داشته و سرعت را بهطور خودکار تنظیم کند. سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و هشدار خروج از مسیر، سیستم نظارت بر نقاط کور دید راننده، هشدار وجود مانع در دنده عقب و سيستم هشدار برخورد از جلو كه میتواند عابرین پیاده را تشخیص دهد، همگی در مدل جديد موجود هستند.
طبق اطلاعات بهدست آمده، این شرکت قصد دارد نسل سوم i20 را همزمان با نمایشگاه خودرو ژنو 2020 که حدودا از یکماه دیگر آغاز بهکار خواهد کرد، معرفی و رونمایی کند. این هاچبک کوچک، اولین خودرو هیوندای در بازار اروپا محسوب میشود که از زبان طراحی جدید این برند بهره میبرد، زبان طراحی که در هیوندای سوناتا مدل 2020 نیز شاهد آن هستیم.
از تصاویر نمونه نهایی که منتشر شده میتوان دریافت با کاملترین نسخه این مدل روبرو هستیم زیرا رنگآمیزی بدنه به صورت دورنگ بوده و سقف، ستونها و پوشش آینههای جانبی به رنگ مشکی درآمدهاند. نکته جالب این است که طرح رینگهای نمونه اصلی کاملاً مشابه با چیزی است که در عکسهای اولیه به نمایش درآمده بود.