در یک سال اخیر بازار خودرو دچار پستی و بلندیهای فراوانی شده است؛ از همین رو به نظر میرسد کسی که قصد خرید خودرو دارد، باید بسیار هوشمندانه تصمیم بگیرد، زیرا قیمت خودروها هر لحظه ممکن است تغییر کند. این روزها به نظر میرسد بودجه 200 میلیون تومان، مبلغ نسبتا قابل قبولی برای خرید یک خودرو نه چندان لوکس به حساب بیاید. به همین دلیل مجموعه با در نظر گرفتن نیاز شما، اقدام به جمعآوری اطلاعات در خصوص قیمت خودروهای صفر کیلومتر کردیم تا بتوانیم بهترین خودروهایی که با حدود 200 میلیون تومان میتوان خرید را معرفی کنیم.
دنا پلاس توربو صفر کیلومتر؛ خودروی ملی نسبتا مدرن!
دنا یا همان سمند مدرن ایرانخودرو چند سالی است که به عنوان گرانترین اتومبیل ملی کشور شناخته میشود. ایرانخودرو حدود دو سال پس از عرضه دنا، اولین فیسلیفت آن را با نام « دنا پلاس » را معرفی کرد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغهای جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگتر و خطوط جانبی تازه روی دربها خلاصه میشود. ایرانخودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگتر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دیلایتهای جدید و چراغ خوشآمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود. اما از ابتدای سال 97 به دلیل کمبود قطعات بعضی از این آپشنها مجددا از خانواده دنا پلاس حذف شدند؛ شاید مهمترین تجهیزاتی که از دنا پلاس حذف شدند، ایربگهای جانبی این خودرو بودند. از سال 1397 مدل پلاس توربو دنا نیز به بازار آمد. در مدل توربو ایران خودرو فقط سیستم توربوشارژ را به پیشرانه EF7 این خودرو افزوده و تغییرات فنی چشمیگیری ایجاد نکرده است. این خودرو که دارای رینگهای آلمینیومی نسبتا جذابی است و همچنین امکاناتی همچون اتولایت، سانروف، آینه برقی تاشو و البته مهمتر از همه سیستم توربوشارژر را به همراه دارد. موتور 1.7 دنا پلاس توربو میتواند تا 150 اسب بخار نیرو تولید کند که در بین خودروهای تولید داخل، عدد جذابی است. در تیر ماه امسال (1398) شما با حدود 185 تا 190 میلیون تومان میتوانید یک دستگاه دنا پلاس توربو صفر کیلومتر میتوانید تهیه کنید. البته در نظر بگیرید خودروهایی که مجهز به سیستم توربوشارژ هستند، ممکن است به دلیل مصرف بنزین بیکیفیت دچار لگ شوند؛ از همین رو متخصصان الوچک به تمام افرادی که قصد خرید دنا پلاس توربو دارند، پیشنهاد میکنند که ECU یا همان کامپیوتر اصلی خودرو را ریمپ کنید.
پژو 207 اتوماتیک هاچبک و سدان؛ جذاب اما حوصله سربر!
فیسلیفت پژو 207 که در سال 1397 توسط ایرانخودرو معرفی شد، از امکانات خوبی همچون دوربین عقب و مانیتور 7 اینچی برخوردار بود. ظاهر 207 جدید با دیلایتهای مدرن بسیار جذابتر شده است؛ اما زمانی که به شاخصهای فنی این خودرو نگاهی میکنیم باز هم به موتور TU5 و گیربکس اتوماتیک 4 دنده برخواهیم خورد که واقعا حوصله سربر و خستهکننده هستند. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمههای کنترلی است و اهرم تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان دیده میشود. ایران خودرو از پاییز 97، رینگ آلومینیومی و کروز کنترل را از تجهیزات استاندارد 207 دنده ای و همچنین رینگ آلومینیومی را از تجهیزات استاندارد 207 اتومات حذف کرد. نکته جالب دیگر اینکه ایران خودرو از تابستان 98 پیش فروش 207 را با سقف پانوراما و با موعد تحویل در تابستان 99 آغاز کرد. نسخه سدان یا همان صندوقدار این خودرو در سال 1397 معرفی شد که حاشیههای بسیار قابل توجهی با خود به همراه داشت؛ اما از این حاشیهها که بگذریم، استفاده از فرمان برقی در مدل صندوقدار 207 جدید، باعث شد 207 SD لیستی از ویژگیهای خوب را به همراه داشته باشد.
بسترن B30؛ چینی مشکوک!
بسترن B30 در فضای پر هیاهو بازگشت تحریمها، خیلی بی سر و صدا وارد بازار شد و در زمان عرضه حدود 170 میلیون تومان قیمت داشت. بسترن B30 را باید جدیترین و مهمترین محصول FAW در ایران بدانیم چراکه برخلاف B50F، گروه بهمن با شرایط بهتری دست به عرضه آن در کشورمان زد. B30 محصول 2015 کشور چین است و از اوایل 1396 به خیابانهای کشورمان رسید. قیمت این خودرو نسبت به دیگر رقبای چینی خودش رشد کمتری داشت که این موضوع حاکی از بازار نامناسب این خودرو است. اگر مصرفکننده هستید و میخواهید چند سالی از یک اتومبیل نسبتا باکیفیت استفاده کنید، بسترن B30 میتواند گزینه مناسبی باشد، اما به شرطی که در زمان خرید از سلامت قطعات و لوازم یدکی آن اطمینان حاصل بفرمایید.
چری آریزو 5 اتوماتیک؛ تند تیز با لبخندی سرد!
سدان کامپکت آریزو5، که بر پایه پلتفرم مشترک با امویام 315 شکل گرفته، یکی از این خودروها بود و از تابستان 1395 راهی بازار کشورمان شد. اختلاف قیمت اندک میان مدل دستی با اتومات این چری، باعث شد تا اکثر مشتریان بتمایل به خرید نسخه اتوماتش را داشته باشند. چری آریزو 5 یکی از خودروهای موفق مدیران خودرو بود که در ابتدای عرضه آن خریداران زیادی را روانه نمایندگیهای مدیران خودرو کرد؛ اما پس از مدتی عرضه این خودرو به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرد که سبب شد قیمت این اتومبیل از حدود 90 میلیون تومان در کمتر از دو ماه به بالای 200 میلیون تومان برسد. اگر قصد خرید خودروی کارکرده با حدود 200 میلیون تومان دارید، آریزو 5 میتواند گزینه مناسبی باشد. البته در نظر بگیرید کیفیت ساخت قطعات داخلی چری آریزو 5 چنگی به دل نمیزند اما با این وجود این خودرو اسپرت از خدمات پس از فروش قابل قبولی برخوردار است.
در این نوشته کوتاه سعی کردیم بهترین خودروهای صفر کیلومتری که میتوان با حدود 200 میلیون تومان خرید را معرفی کنیم تا دفعه دیگر که برای تهیه یک اتومبیل به مراکز خرید و فروش خودرو مراجعه میکنید، بتوانید هوشمندانه و با آگاهی بیشتر معامله خود را انجام دهیم.