سال 1388 سایپا تصمیم گرفت با ارتقای پلتفرم پراید، محصولی جدید تولید کند که ابتدا نام آن را مینیاتور و سپس تیبا گذاشت. نمیتوان تیبا را یک اتومبیل مدرن دانست؛ اما سایپا تیبا را شروعی تازه در صنعت خودروسازی ایران میداند. بسیاری از کارشناسان حوزه خودروسازی تیبا را ایمنتر از پراید میدانند؛ اما از آنجایی که هیچ آزمایشی بر روی این دو خودرو داخلی انجام نشده است، نمیتوان این ادعا را تایید کرد. تیبا در سالهای نخست عرضه خود، چهار تیپ مختلف داشت؛ تیپ SL بدون ایربگ، تیپ LX با ایربگ راننده، تیپ SX با دو ایربگ و نهایتا تیپ EX که برخلاف سه تیپ دیگر به تهویه اتومات، شیشه بالابر برقی عقب، تنظیم برقی آینه، ریموت کنترل و رینگ آلومینیومی مجهز است. از سال 1396 به بعد نیز فقط تیپ EX تیبا قابل خریداری بود. گروه کارشناسی تخصصی خودرو الوچک با در نظر گرفتن نیاز خریداران خودروهای تیبا، این امکان را فراهم ساخته تا اتومبیل مد نظر آنها هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از سرویسهای تخصصی کارشناسی تخصصی خودرو، با شمارههای مندرج در وب سایت الوچک تماس حاصل بفرمایید.
کارشناسی فنی و دیاگ تیبا
اولین و قطعا مهمترین مرحله کارشناسی تخصصی خودروهای تیبا، تست دیاگ است. دیاگ تیبا این امکان را فراهم میسازد که اطلاعات سنسورهای ECU یا همان کامپیوتر خودرو را برای کارشناس خودرو به نمایش دربیاید. سپس کارشناس میتواند با بهرهگیری از دادههای ECU تمام مشکلات فنی و البته کارکرد واقعی خودروهای تیبا را تعیین کند. همانطور که میدانید امروزه بسیاری از سودجویان و دلالان بازار خودرو با کم کردن کیلومتر شمار اتومبیلها، به نحوی سعی میکنند که آنها را با قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی بفروشند؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود که قبل از خرید هر مدل از خودروهای تیبا ، حتما از کارشناس برای بررسی وضعیت کارکرد خودرو کمک بگیرید. در نظر بگیریم که وضعیت فنی سیستمهای خودرو یک معیار بسیار مهم در قیمتگذاری تیبا آنها است. از همین رو برای تعیین قیمت خودروهای تیبا باید تمام سنسورهای اصلی ECU بررسی شود. اگر در تست دیاگ خطایی مشاهده شود، کارشناس تیبا وظیفه دارد آن را به خریدار و فروشنده اعلام کند. بسیاری از اررورهای اعلام شده از سوی دستگاه دیاگ، ممکن است باعث ایجاد هزینههای هنگفت تعمیرگاهی برای خریدار خودرو شوند. همچنین دستگاههای دیاگ مدرن استفاده شده توسط کارشناسان مجموعه الوچک، قادر هستند موضوعاتی مثل باز شدن ایربگ یا کالیبره نبودن ترمزهای ماشینهای تیبا را مورد بررسی قرار دهند.
تست رنگ و وضعیت بدنه خودروهای تیبا
همانطور که میدانید هرگونه رنگ شدگی بدنه یا آسیبهای سطحی مثل خط و خشهای رنگ و حتی آثار صافکاری بدون رنگ، میتواند بر قیمت نهایی خودروی تیبا تاثیرگذار باشد. به همین دلیل پس از تست دیاگ، بدنه خودرو حتما باید بررسی شود. تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با بهرهگیری از دستگاههای تشخیص رنگ تخصصی انجام میشود. کارشناس تخصصی خودرو الوچک با در نظر گرفتن سگمنت خودرو تمام نقاط بدنه آن را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ مورد آنالیز قرار میدهد و گزارشی کامل از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو به خریدار یا همان سفارش دهنده سرویس کارشناسی ارائه میدهد.
برای بهرهمندی از خدمات و سرویسهای تخصصی الوچک در خصوص کارشناسی تخصصی خودرو در غرب تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در شرق تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در شمال تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در مرکز تهران و کارشناسی تخصصی خودرو جنوب تهران میتوانید با ما تماس حاصل بفرمایید.