تویوتا کمری اولین بار در سال 2005 به صورت سیستماتیک و عمده وارد بازار ایران شد. این سدان فول سایز از همان ابتدا توانسط توجه بسیاری از لوکس سواران ایرانی را به خود جذب کند و به نوعی تویوتا کمری تبدیل به اصلیترین رقیب نیسان ماکسیما شد. در سال 2007 تویوتا کمری با ظاهری متفاوت به خیابانها آمد که البته این طراحی جدید خیلی هم باب طبع خریداران سدانهای فول سایز نبود. در سال 2010 نسخه فیس لیفت تویوتا کمری توانست فروش بهتری را تجربه کند؛ اما در سال 2012 ورق به کلی برگشت و تویوتا نسل جدید و منحصر به فرد کمری را معرفی کرد که ظاهری اسپرت و جوان پسند داشت. تویوتا کمری XV50 تا سال 2015 وارد کشور شد اما بعد از آن واردات این خودرو با مشکل رو به رو شد و فقط تعداد اندکی نسخه 2016 این سدان محبوب به بازار ایران راه پیدا کرد. الوچک با در نظر گرفتن طیف گستردهای از تیپها و مدلهای تویوتا کمری در ایران، اقدام به ارائه سرویسهای تخصصی در خصوص کارشناسی خودرو جذاب ژاپنی کرده است تا خریداران این سدان ژاپنی با اطمینان خاطر و با آگاهی کافی از وضعیت فنی و ظاهری خودرو بتوانند اتومبیل مد نظر خودشان را خریداری کنند.
کارشناسی فنی و دیاگ تویوتا کمری
اولین و قطعا مهمترین مرحله کارشناسی خودروهای کمری، تست دیاگ است. دیاگ تویوتا کمریاین امکان را فراهم میسازد که اطلاعات سنسورهای ECU یا همان کامپیوتر خودرو را برای کارشناس خودرو به نمایش دربیاید. سپس کارشناس میتواند با بهرهگیری از دادههای ECU تمام مشکلات فنی و البته کارکرد واقعی خودروهای تویوتا کمری را تعیین کند. همانطور که میدانید امروزه بسیاری از سودجویان و دلالان بازار خودرو با کم کردن کیلومتر شمار اتومبیلها، به نحوی سعی میکنند که آنها را با قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی بفروشند؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود که قبل از خرید هر مدل از خودروهای تویوتا کمری، حتما از کارشناس برای بررسی وضعیت کارکرد خودرو کمک بگیرید. در نظر بگیریم که وضعیت فنی سیستمهای خودرو یک معیار بسیار مهم در قیمتگذاری تویوتا کمری آنها است. از همین رو برای تعیین قیمت خودروهای تویوتا راوفور باید تمام سنسورهای اصلی ECU بررسی شود. اگر در تست دیاگ خطایی مشاهده شود، کارشناس راوفور وظیفه دارد آن را به خریدار و فروشنده اعلام کند. بسیاری از اررورهای اعلام شده از سوی دستگاه دیاگ، ممکن است باعث ایجاد هزینههای هنگفت تعمیرگاهی برای خریدار خودرو شوند. همچنین دستگاههای دیاگ مدرن استفاده شده توسط کارشناسان مجموعه الوچک، قادر هستند موضوعاتی مثل باز شدن ایربگ یا کالیبره نبودن ترمزهای ماشینهای تویوتا را مورد بررسی قرار دهند.
تست رنگ و وضعیت بدنه خودروهای تویوتا کمری
همانطور که میدانید هرگونه رنگ شدگی بدنه یا آسیبهای سطحی مثل خط و خشهای رنگ و حتی آثار صافکاری بدون رنگ، میتواند بر قیمت نهایی خودروی تویوتا کمری تاثیرگذار باشد. به همین دلیل پس از تست دیاگ، بدنه خودرو حتما باید بررسی شود. تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با بهرهگیری از دستگاههای تشخیص رنگ تخصصی انجام میشود. کارشناس خودرو الوچک با در نظر گرفتن سگمنت خودرو تمام نقاط بدنه آن را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ مورد آنالیز قرار میدهد و گزارشی کامل از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو به خریدار یا همان سفارش دهنده سرویس کارشناسی ارائه میدهد.
بررسی آپشنهای تویوتا کمری
پس از بررسی اطلاعات دیاگ و وضعیت بدنه خودروهای تویوتا کمری ، در نهایت کارشناس خودرو الوچک اصالت آپشنهای این اتومبیلها را مورد بررسی قرار میدهند؛ زیرا تویوتا کمری در سالهای متفاوت معمولا در طیف گستردهای از امکانات و تجهیزات رفاهی عرضه میشوند. در نظر بگیرید که اصالت آپشنها یک امر بسیار مهم در قیمتگذاری خودروهای تویوتا کمری است. بر اساس شاخصها و معیارهای قیمتگذاری در بازار، امکانات و تجهیزاتی که به صورت دستی بر روی خودروها نصب شدهاند، فاقد ارزش مادی هستند و معمولا در پروسه قیمتگذاری خودروهای تویوتا کمری فقط آپشنهای فابریک خودرو بر روی قیمت آنها تاثیرگذار است.
برای بهرهمندی از خدمات و سرویسهای تخصصی الوچک در خصوص کارشناسی خودرو در غرب تهران، کارشناسی خودرو در شرق تهران، کارشناسی خودرو در شمال تهران، کارشناسی خودرو در مرکز تهران و کارشناسی خودرو جنوب تهران میتوانید با ما تماس حاصل بفرمایید.