کمتر کسی پیدا میشود که تا به حال درون یک پراید ننشته باشد! پراید یک خودرو اقتصادی است که تولید آن در کره جنوبی آغاز شد و از سال 1372 در ایران توسط شرکت سایپا آغاز شد. تقریبا هر سال خبری مبنی بر توقف تولید پراید میشنویم که هیچ وقت به تحقق نمیرسد. پراید در ایران برای بیش از ۲۰ سال آن هم در مدلهای مختلف تولید شده است. پراید بعد از پیکان قدیمیترین خودروهای بازار ایران است که هنوز تولید میشود. پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد، شرکت مادر، طراحی شد. نسل اول این خودرو که در سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا فروش رفت. نخستین فیس لیفت خانواده پراید، در سال 1386 و با نام سایپا 132 معرفی شد که نسبت به پراید صبا، چراغها، سپر و درب موتور آن مجددا طراحی شده بود. مدل ارتقا یافته 132 نیز از سال 1389 به بازار آمد که ایمنسازی بیشتر شاسی و تقویت بدنه، فرم متفاوت چراغها و طراحی مجدد داشبورد و صندلیها از مهمترین تغییرات اعمال شده در پرایدهای ارتقا یافته است. همچنین از آذر ماه 1393 شیشه لچکی بر روی ستون C مدلهای صندوقدار حذف شده است و از اینرو نمای جانبی مدلهای قبل و بعد از این تغییر، متفاوت از یکدیگر به چشم میآیند. سازمان پزشکی قانونی پراید را رکورد دار وسایل نقلیه در کشته شدن ایرانیان میداند. گروه کارشناسی تخصصی خودرو الوچک با در نظر گرفتن نیاز خریداران خودروهای پراید، این امکان را فراهم ساخته تا اتومبیل مد نظر آنها هم از نظر فنی و هم از نظر ظاهری به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه استفاده از سرویسهای تخصصی کارشناسی تخصصی خودرو، با شمارههای مندرج در وب سایت الوچک تماس حاصل بفرمایید.
کارشناسی فنی و دیاگ پراید
اولین و قطعا مهمترین مرحله کارشناسی تخصصی خودروهای پراید، تست دیاگ است. دیاگ پراید این امکان را فراهم میسازد که اطلاعات سنسورهای ECU یا همان کامپیوتر خودرو را برای کارشناس خودرو به نمایش دربیاید. سپس کارشناس میتواند با بهرهگیری از دادههای ECU تمام مشکلات فنی و البته کارکرد واقعی خودروهای پراید را تعیین کند. همانطور که میدانید امروزه بسیاری از سودجویان و دلالان بازار خودرو با کم کردن کیلومتر شمار اتومبیلها، به نحوی سعی میکنند که آنها را با قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی بفروشند؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود که قبل از خرید هر مدل از خودروهای پراید، حتما از کارشناس برای بررسی وضعیت کارکرد خودرو کمک بگیرید. در نظر بگیریم که وضعیت فنی سیستمهای خودرو یک معیار بسیار مهم در قیمتگذاری پراید آنها است. از همین رو برای تعیین قیمت خودروهای پراید باید تمام سنسورهای اصلی ECU بررسی شود. اگر در تست دیاگ خطایی مشاهده شود، کارشناس پراید وظیفه دارد آن را به خریدار و فروشنده اعلام کند. بسیاری از اررورهای اعلام شده از سوی دستگاه دیاگ، ممکن است باعث ایجاد هزینههای هنگفت تعمیرگاهی برای خریدار خودرو شوند. همچنین دستگاههای دیاگ مدرن استفاده شده توسط کارشناسان مجموعه الوچک، قادر هستند موضوعاتی مثل باز شدن ایربگ یا کالیبره نبودن ترمزهای ماشینهای پراید را مورد بررسی قرار دهند.
تست رنگ و وضعیت بدنه خودروهای پراید
همانطور که میدانید هرگونه رنگ شدگی بدنه یا آسیبهای سطحی مثل خط و خشهای رنگ و حتی آثار صافکاری بدون رنگ، میتواند بر قیمت نهایی خودروی پراید تاثیرگذار باشد. به همین دلیل پس از تست دیاگ، بدنه خودرو حتما باید بررسی شود. تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با بهرهگیری از دستگاههای تشخیص رنگ تخصصی انجام میشود. کارشناس خودرو الوچک با در نظر گرفتن سگمنت خودرو تمام نقاط بدنه آن را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ مورد آنالیز قرار میدهد و گزارشی کامل از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو به خریدار یا همان سفارش دهنده سرویس کارشناسی ارائه میدهد.
برای بهرهمندی از خدمات و سرویسهای تخصصی الوچک در خصوص کارشناسی تخصصی خودرو در غرب تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در شرق تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در شمال تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در مرکز تهران و کارشناسی تخصصی خودرو جنوب تهران میتوانید با ما تماس حاصل بفرمایید.