بی ام و X3 را به نوعی پدر بی ام و X4 میتوان دانست. نسل اول بی ام و X3 در سال 2004 معرفی شد تا ساخت کراس آورهای اسپرت شرکت بی ام و موتورز باواریا کلید بخورد. اولین سری بی ام و X3 وارد شده به کشور، مربوط به سال 2005 است. بی ام و X3 از همان ابتدا توانست دل ایرانیها را بدست بیاورد. سال 2010 نیز بی ام و تولید دومین نسل از کراساور کامپکت X3 را آغاز کرد اما واردات این مدل به کشورمان از سال 2013 آغاز شد. البته یکسال بعد بامو، فیسلیفت X3 را با تغییراتی در چراغها و جلوپنجره، به بازار فرستاد. بی ام و X3 نیوفیس از همان ابتدا در زیرسایه محبوبیت بی ام و X4 در ایران قرار داشت. مجموعه کارشناسی تخصصی خودرو الوچک با در نظر گرفتن تمام شاخصهای تاثیرگذار بر روی قیمت خودروهای بی ام و ایکس 3، اقدام به استفاده از دستگاههای G-Scan 2 با آپدیت 2019 کرده است تا در پروسه کارشناسی این خودروهای لوکس وارداتی، تمام سنسورها و سیستمهای فنی آنها مورد آنالیز قرار بگیرند.
تست دیاگ بی ام و X3 در مقابل مشتری
قطعا مهمترین بخش کارشناسی تخصصی خودروهای بی ام و ایکس 3، تست دیاگ است. دیاگ اتومبیلهای ایکس 3 بی ام و این امکان را فراهم میسازد که اطلاعات سنسورهای ECU یا همان کامپیوتر خودرو را برای کارشناس خودرو به نمایش دربیاید. سپس کارشناس میتواند با بهرهگیری از دادههای ECU تمام مشکلات فنی و البته کارکرد واقعی خودروهای بی ام و X3 را تعیین کند. همانطور که میدانید امروزه بسیاری از سودجویان و دلالان بازار خودرو با کم کردن کیلومتر شمار اتومبیلها، به نحوی سعی میکنند که آنها را با قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی بفروشند؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود که قبل از خرید هر مدل از خودروهای بی ام و X3، حتما از کارشناس برای بررسی وضعیت کارکرد خودرو کمک بگیرید. در نظر بگیریم که وضعیت فنی سیستمهای خودرو یک معیار بسیار مهم در قیمتگذاری بی ام و ایکس 3 آنها است. از همین رو برای تعیین قیمت خودروهای بی ام و X3 باید تمام سنسورهای اصلی ECU بررسی شود. اگر در تست دیاگ خطایی مشاهده شود، کارشناس خودروهای بی ام و X3 بی ام و وظیفه دارد آن را به خریدار و فروشنده اعلام کند. بسیاری از اررورهای اعلام شده از سوی دستگاه دیاگ، ممکن است باعث ایجاد هزینههای هنگفت تعمیرگاهی برای خریدار خودرو شوند. همچنین دستگاههای دیاگ مدرن استفاده شده توسط کارشناسان مجموعه الوچک، قادر هستند موضوعاتی مثل باز شدن ایربگ یا کالیبره نبودن دوربین 360 درجه ماشینهای بی ام و را مورد بررسی قرار دهند.
تست رنگ و وضعیت بدنه خودروهای بی ام و ایکس 3
همانطور که میدانید هرگونه رنگ شدگی بدنه یا آسیبهای سطحی مثل خط و خشهای رنگ و حتی آثار صافکاری بدون رنگ، میتواند بر قیمت نهایی خودروی بی ام و X3 تاثیرگذار باشد. به همین دلیل پس از تست دیاگ، بدنه خودرو حتما باید بررسی شود. تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با بهرهگیری از دستگاههای تشخیص رنگ تخصصی انجام میشود. کارشناس تخصصی خودرو الوچک با در نظر گرفتن سگمنت خودرو تمام نقاط بدنه آن را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ مورد آنالیز قرار میدهد و گزارشی کامل از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو به خریدار یا همان سفارش دهنده سرویس کارشناسی ارائه میدهد.
بررسی اصالت آپشنهای بی ام و X3
پس از بررسی اطلاعات دیاگ و وضعیت بدنه خودروهای بی ام و X3 در نهایت کارشناس خودرو الوچک اصالت آپشنهای این اتومبیلها را مورد بررسی قرار میدهند؛ زیرا این خودروهای لوکس در سالهای متفاوت معمولا در طیف گستردهای از امکانات و تجهیزات رفاهی عرضه میشوند. در نظر بگیرید که اصالت آپشنها یک امر بسیار مهم در قیمتگذاری خودروهای بی ام و ایکس 3 است. بر اساس شاخصها و معیارهای قیمتگذاری در بازار، امکانات و تجهیزاتی که به صورت دستی بر روی خودروها نصب شدهاند، فاقد ارزش مادی هستند و معمولا در پروسه قیمتگذاری خودروهای بی ام و X3 بی ام و فقط آپشنهای فابریک خودرو بر روی قیمت آنها تاثیرگذار است.