ورود فرانسویها در صنعت خودرو ایران، قدمت طولانی دارد. یکی از نتایج برجام در سال 1396، بازگشت دوباره پژو بود. اولین سری پیش فروش پژو 2008 در اوایل تابستان 1396 با حاشیههای فراوان وارد فاز اجرایی شد. پژو 2008 با اینکه در سال 2013 تولید شد، اما نسخهای که در ایران مونتاژ میشود از نسخه فیس لیفت پژو 2008 است که سال 2016 به بازارهای جهانی معرفی شد. پژو 2008 را میتوان یک کراس اور هم اندازه با کپچر و تیوولی توصیف کرد که به لطف پیشرانه قدرتمند، طراحی زیبا و بازار مستعدش، شانس بسیار خوبی برای قبضهکردن بازار کراساورهای کوچک دارد. پژو 2008 مجهز به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ است که این پیشرانه در سال 2016 به عنوان بهترین پیشرانه خودروها در جهان معرفی شد. پژو 2008 جزء خودروهای مدرن بازار است، همین موضوع باعث شده که کارشناسی این خودروها یک فرآیند تخصصی بشمار رود. مجموعه الوچک نیز با در نظر گرفتن طیف گستردهای از سیستمهای فنی و داخلی پژو 2008، این امکان را برای خریداران این خودروهای نیمه فرانسوی فراهم ساخته است تا با استفاده از خدمات تخصصی کارشناسی تخصصی خودرو در محل بتوانند خرید مطمئنتری تجربه کنند.
کارشناسی فنی و تست دیاگ پژو 2008 در محل
اولین بخش کارشناسی تخصصی خودروهای پژو 2008، تست دیاگ است. دیاگ پژو 2008 این امکان را فراهم میسازد که اطلاعات سنسورهای ECU یا همان کامپیوتر خودرو را برای کارشناس خودرو به نمایش دربیاید. سپس کارشناس میتواند با بهرهگیری از دادههای ECU تمام مشکلات فنی و البته کارکرد واقعی خودروهای پژو 2008 را تعیین کند. همانطور که میدانید امروزه بسیاری از سودجویان و دلالان بازار خودرو با کم کردن کیلومتر شمار اتومبیلها، به نحوی سعی میکنند که آنها را با قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی بفروشند؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود که قبل از خرید هر مدل از خودروهای پژو 2008 ، حتما از کارشناس برای بررسی وضعیت کارکرد خودرو کمک بگیرید. در نظر بگیریم که وضعیت فنی سیستمهای خودرو یک معیار بسیار مهم در قیمتگذاری پژو 2008 آنها است. از همین رو برای تعیین قیمت خودروهای پژو 2008 باید تمام سنسورهای اصلی ECU بررسی شود. اگر در تست دیاگ خطایی مشاهده شود، کارشناس پژو 2008 وظیفه دارد آن را به خریدار و فروشنده اعلام کند. بسیاری از اررورهای اعلام شده از سوی دستگاه دیاگ، ممکن است باعث ایجاد هزینههای هنگفت تعمیرگاهی برای خریدار خودرو شوند. همچنین دستگاههای دیاگ مدرن استفاده شده توسط کارشناسان مجموعه الوچک، قادر هستند موضوعاتی مثل باز شدن ایربگ یا وضعیت کارکرد ترمزها را مورد بررسی قرار دهند.
تست رنگ پژو 2008
همانطور که میدانید هرگونه رنگ شدگی بدنه یا آسیبهای سطحی مثل خط و خشهای رنگ و حتی آثار صافکاری بدون رنگ، میتواند بر قیمت نهایی خودروی پژو 2008 تاثیرگذار باشد. به همین دلیل پس از تست دیاگ، بدنه خودرو حتما باید بررسی شود. تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با بهرهگیری از دستگاههای تشخیص رنگ تخصصی انجام میشود. کارشناس خودرو الوچک با در نظر گرفتن سگمنت خودرو تمام نقاط بدنه آن را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ مورد آنالیز قرار میدهد و گزارشی کامل از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو به خریدار یا همان سفارش دهنده سرویس کارشناسی ارائه میدهد.
بررسی لوازم جانبی و آپشنهای پژو 2008
پس از بررسی اطلاعات دیاگ و وضعیت بدنه خودروهای پژو 2008، در نهایت کارشناس خودرو الوچک اصالت آپشنهای این اتومبیلها را مورد بررسی قرار میدهند. در نظر بگیرید که اصالت آپشنها یک امر بسیار مهم در قیمتگذاری خودروهای پژو 2008 است. بر اساس شاخصها و معیارهای قیمتگذاری در بازار، امکانات و تجهیزاتی که به صورت دستی بر روی خودروها نصب شدهاند، فاقد ارزش مادی هستند و معمولا در پروسه قیمتگذاری خودروهای پژو 2008 فقط آپشنهای فابریک خودرو بر روی قیمت آنها تاثیرگذار است.
برای بهرهمندی از خدمات و سرویسهای تخصصی الوچک در خصوص کارشناسی تخصصی خودرو در غرب تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در شرق تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در شمال تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در مرکز تهران و کارشناسی تخصصی خودرو جنوب تهران میتوانید با ما تماس حاصل بفرمایید.