پرادو بی شک یکی از محبوبترین محصولات تویوتا در ایران است. تویوتا لندکروزر پرادو (Toyota Land Cruiser Prado) خودرویی است که مدلهای مختلفی از آن، از سال ۱۹۸۴ تاکنون تولید شده است. سال 2005 نخستین سالی بود که نسل سوم تویوتا پرادو (J120) وارد بازار تشنه ایران شد. نسل سوم تویوتا پرادو در دو نسخه دو درب و چهار درب عرضه شد و هر دو نسخه با موتورهای 4 سیلندر ( تویوتا پرادو GX ) و 6 سیلندر ( تویوتا پرادو VX ) قابل خرید بودند. نسل اول تویوتا پرادو با اینکه خودروی مدرنی به نظر میرسید، فاقد هر گونه امکانات و تجهیزات رفاهی بود و متریال بکار رفته در ساختار فضای داخل خودرو نیز چنگی به دل نمیزد. نسل چهارم تویوتا پرادو (اتاق J150) از مدل 2010 به ایران رسید. تویوتا پرادو جدید همچون گذشته، در نسخههای دو درب و چهار درب به ایران آمد؛ با این تفاوت که نسخه فول آپشن که همان نسخه آنرود تویوتا پرادو بود، مجهز به تمام امکانات و تجهیزات روز بود. پرادو VXL آنرود مجهز به سیستم کروز کنترل هوشمند با ترمز اضطراری بود که همین موضوع سبب شد، پرادو از محبوبیت بخصوصی برخوردار شود. مجموعه الوچک نیز با در نظر گرفتن طیف گستردهای از مدلها و تیپهای تویوتا پرادو در ایران، این امکان را برای خریداران این خودروهای ژاپن فراهم ساخته است تا با استفاده از خدمات تخصصی کارشناسی تخصصی خودرو در محل بتوانند خرید مطمئنتری تجربه کنند.
کارشناسی فنی و دیاگ تویوتا پرادو
اولین و قطعا مهمترین مرحله کارشناسی تخصصی خودروهای پرادو، تست دیاگ است. دیاگ تویوتا پرادو این امکان را فراهم میسازد که اطلاعات سنسورهای ECU یا همان کامپیوتر خودرو را برای کارشناس خودرو به نمایش دربیاید. سپس کارشناس میتواند با بهرهگیری از دادههای ECU تمام مشکلات فنی و البته کارکرد واقعی خودروهای تویوتا پرادو را تعیین کند. همانطور که میدانید امروزه بسیاری از سودجویان و دلالان بازار خودرو با کم کردن کیلومتر شمار اتومبیلها، به نحوی سعی میکنند که آنها را با قیمت بیشتری نسبت به ارزش واقعی بفروشند؛ به همین دلیل پیشنهاد میشود که قبل از خرید هر مدل از خودروهای تویوتا پرادو، حتما از کارشناس برای بررسی وضعیت کارکرد خودرو کمک بگیرید. در نظر بگیریم که وضعیت فنی سیستمهای خودرو یک معیار بسیار مهم در قیمتگذاری تویوتا پرادو آنها است. از همین رو برای تعیین قیمت خودروهای تویوتا پرادو باید تمام سنسورهای اصلی ECU بررسی شود. اگر در تست دیاگ خطایی مشاهده شود، کارشناس پرادو وظیفه دارد آن را به خریدار و فروشنده اعلام کند. بسیاری از اررورهای اعلام شده از سوی دستگاه دیاگ، ممکن است باعث ایجاد هزینههای هنگفت تعمیرگاهی برای خریدار خودرو شوند. همچنین دستگاههای دیاگ مدرن استفاده شده توسط کارشناسان مجموعه الوچک، قادر هستند موضوعاتی مثل باز شدن ایربگ یا کالیبره نبودن ترمزهای ماشینهای تویوتا را مورد بررسی قرار دهند.
تست رنگ و وضعیت بدنه خودروهای تویوتا پرادو
همانطور که میدانید هرگونه رنگ شدگی بدنه یا آسیبهای سطحی مثل خط و خشهای رنگ و حتی آثار صافکاری بدون رنگ، میتواند بر قیمت نهایی خودروی تویوتا پرادو تاثیرگذار باشد. به همین دلیل پس از تست دیاگ، بدنه خودرو حتما باید بررسی شود. تشخیص صافکاری و نقاشی مجدد بدنه خودرو با بهرهگیری از دستگاههای تشخیص رنگ تخصصی انجام میشود. کارشناس خودرو الوچک با در نظر گرفتن سگمنت خودرو تمام نقاط بدنه آن را با استفاده از دستگاه تشخیص رنگ مورد آنالیز قرار میدهد و گزارشی کامل از وضعیت سلامت ظاهری و بدنه خودرو به خریدار یا همان سفارش دهنده سرویس کارشناسی ارائه میدهد.
بررسی آپشنهای تویوتا پرادو
پس از بررسی اطلاعات دیاگ و وضعیت بدنه خودروهای تویوتا پرادو ، در نهایت کارشناس خودرو الوچک اصالت آپشنهای این اتومبیلها را مورد بررسی قرار میدهند؛ زیرا تویوتا پرادو در سالهای متفاوت معمولا در طیف گستردهای از امکانات و تجهیزات رفاهی عرضه میشوند. در نظر بگیرید که اصالت آپشنها یک امر بسیار مهم در قیمتگذاری خودروهای تویوتا پرادو است. بر اساس شاخصها و معیارهای قیمتگذاری در بازار، امکانات و تجهیزاتی که به صورت دستی بر روی خودروها نصب شدهاند، فاقد ارزش مادی هستند و معمولا در پروسه قیمتگذاری خودروهای تویوتا پرادو فقط آپشنهای فابریک خودرو بر روی قیمت آنها تاثیرگذار است.
برای بهرهمندی از خدمات و سرویسهای تخصصی الوچک در خصوص کارشناسی تخصصی خودرو در غرب تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در شرق تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در شمال تهران، کارشناسی تخصصی خودرو در مرکز تهران و کارشناسی تخصصی خودرو جنوب تهران میتوانید با ما تماس حاصل بفرمایید.