مقایسه ی سراتو و النترا / رقابت برادران ناتنی

مقایسه ی سراتو و النترا / رقابت برادران ناتنی

خرید خودرو همواره برای مردم چالش برانگیز بوده است. این موضوع در ایران به دلایل مختلف از جمله آشفتگی بازار و قیمت های نامتعارف خودروها حساسیت بیشتری پیدا کرده است. یکی از راه حل های رفع چالش و مشکلات خرید خودرو، آشنایی بیشتر با خودروهای پر فروش بازار که متقاضیان زیادی دارند، است. در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو کره ای جذاب بپردازیم. خودروهایی که در یک رده قرار دارند و همیشه سوال " کدام یکی را بخرم " در ذهن خریداران این خودروها بوده است. در ادامه با ما همراه باشید تا شاهد رقابت هیوندا النترا 2014 و کیا سراتو 2014 باشید.

هیوندا النترا 2014 نسل پنجم از یک سدان خانوادگی کره ایی است که باوجود رقیب پرطرفدار خود یعنی کیا سراتو به محبوبیت خوبی دست پیدا کرد و توانست با فروش بالای خود بازار پر رونقی را برای خود فراهم کرد. در بخش طراحی بیرونی نظرها کاملا سلیقه ای است، اما آنچه به وضوع دیده میشود طراحی مدرن النترا است و ویژگی‌های ایمنی آن هم به خوبی رعایت شده است.

سال هاست که النترا به عنوان یک خودروی وارداتی و نسبتا لوکس به عنوان یک سدان خانوادگی در بازار خودرو ایران عرض اندام کرد و با عرضه مدل‌های جدیدتر آن، متقاضیانآن بیشتری را به سمت خود جذب کرد. این سدان کره ای به خاطر ظاهر زیبا و امکانات رفاهی مناسب بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این امکانات رفاهی شامل: سیستم ورود بدون کلید(keyless) 5گرمکن 2سرد کن ,صندلی های جلو برقی, سانروف دو حالته,  سیستم صوتی با شش عدد بلندگو,کول باکس و ... .

خطوط روی بدنه بسیار با چهره خودرو هماهنگی دارد و چراغ های جلو و عقب بسیار زیبا به روی ظاهر خودرو تطبیق داده شدند. همین امر باعث شده است النترا نسل پنجم خشن تر و اسپرت تر به نظر بیاید.

داخل کابین خودرو بسیار هارمونی زیبا و دل نشینی را داراست و همچنین از کیفیت بالایی برخوردار است. رودری های چرم مناسب با فضای داخل کابین حس دل چسبی را به راننده میدهد. فرمان خودرو هم از طراحی منحصر به فردی ساخته شده است که کار با دکمه های روی این فرمان لذت رانندگی را دوچندان میکند.

در بخش فنی هیوندای النترا مجهز به یک پیشرانه  چهارسیلندر خطی باحجم 1797 سی سی است. این پیشرانه قادر به تولید توان خروجی 148 اسب بخاری و گشتاور 178 نیوتن متری است که با یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته، عملکرد بسیارهماهنگ ومطلوبی را ارایه میدهد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی این مدل ۸.۴ لیتردرهرصد کیلومتر و ظرفیت باک آن ۵۰ لیتراست.

 

کیا سراتو 2014 نسل سوم این خودرو است که ترکیبی ازحس جوانی و اسپرت درعین حال سدان خانوادگی و نیمه لوکس که بازار خرید و فروش نسبتا خوبی برای خود دست وپا کرده است. اما در مقابل رقیب هموطن خود یعنی هیوندای النترا، همواره کار سختی داشته است.

هنگام وارد شدن به کابین کیا سراتو نسل سوم، تفاوت های زیادی نسبت به نسل قبلی به چشم میخورد، چرا که تمام تفکراتی که از سراتو نسل قبلی دارید به طور کامل از ذهن شما حذف میشود و با یک سدان کاملا جدید روبه رو میشود و از آن سواری خشک نسل قبل هم دیگر خبری نیست.

چراغ ها و جلو پنجره ی سراتو جذابیت و چشم نوازی خاصی به خودرو داده است. اما خطوط کناری این نسل با بدنه چندان هماهنگی ندارد. کیا سراتو از کیفیت سواری خیلی خوبی بهره میبرد و همچنین فرمان پذیری خیلی عالی و راضی کننده ای دارد. یکی از ویژگی های خوب وکاربردی آن به لچکی های کنار آینه های بغل میتوان اشاره کرد که دید بسیار خوبی برای رانندگی فراهم کرده است.

 امکانات رفاهی سراتو حرف های زیادی برای گفتن دارد که شامل: 1سردکن و2 گرمکن، فرمان سه حالته، صندلی های جلو برقی، مموری صندلی راننده، کروز کنترل، بلوتوث، سانروف، دنده پشت فرمان، کولر دوال، سنسور باران، دریچه کولر برای سرنشینان عقب و...  .

کابین این خودرو فضای اسپرت و مدرنی رو به خود اختصاص داده همچنین متمایل شدن زاویه ی داشبورد به سمت راننده زیبایی و جذابیت خاصی به فضای کابین داده است.

 

کیا سراتو 2014 مجهز به یک پیشرانه  قدرتمند پاشش مستقیم سوخت با چهار سیلندر خطی که  حجمی در حدود 1999 سی سی دارد. این پیشرانه  توان خروجی 159 اسب بخاری و گشتاور 209 نیوتن متری با یک گیربکس اتوماتیک شیفت ترونیک 6 سرعته هماهنگ شده و همه چیز را برای یک رانندگی اسپرت و دل نشین آماده کرده است.

کیا سراتو نسل سوم از لحاظ امکانات رفاهی و فنی  پیشرفته تر از النتراست، اما با النترا تقریبا در یک سطح هستند و این برادران ناتنی رقابت سختی در بازار خرید و فروش دارند. اما به دلیل قیمت بالای سراتو، النترا ارزش خرید بیشتری دارد.

نظرات
 
 
Captcha  
امیر محمد
0
0
سلام بسیار عالی و حرفه ای و قابل درک