هیوندای ونیو 2020مقرون به صرفه و کاربردی

هیوندای ونیو 2020مقرون به صرفه و کاربردی

هیوندای ونیو (Venue) مدل ۲۰۲۰ به‌عنوان کوچک‌ترین کراس‌اور ساخت هیوندای برای بازار ایالات متحده در نمایشگاه بین‌المللی خودرو نیویورک رونمایی شد.

ونیو ظاهر خشن‌تری نسبت به کنا دارد. خریداران می‌توانند رنگ‌های سفید سرامیکی، سیاه نوار، نقره‌ای استلر، خاکستری کهکشانی، قرمز مخملی، آبی سیر، سبز و کتانی را انتخاب کنند. کراس‌اور هیوندای ونیو همچنین با طرح رنگ دوتایی از جمله سایه‌های متضاد برای سقف، آینه‌ها و تزئینات داخلی در دسترس است.

Image result for مشخصات هیوندا ونیو

اگر گیربکس دستی تریم پایه SE شما را راضی نمی‌کند، هیوندای امکان سفارش تریم SE ونیو را با یک گیربکس CVT و قیمت تمام شده ۱۸ هزار و ۴۵۰ دلار فراهم کرده است. تریم بالاتر SEL قیمت پایه ۱۹ هزار و ۱۵۰ دلاری دارد. این تریم امکانات بیشتری مانند سانروف برقی و صندلی‌های چرم نسبت به تریم SE خواهد داشت. همچنین امکانات ایمنی مانند رادار نقطه کور و هشدار وجود موانع هنگام خروج از پارک نیز به ویژگی‌های ایمنی ونیو اضافه خواهد شد. بالاترین تریم ونیو نیز با پکیج کامل امکانات رفاهی قیمتی در حدود ۲۲ هزار دلار خواهد داشت.

Image result for مشخصات هیوندا ونیو

بسیاری از کارشناسان رسانه‌های خودرویی جهان، پیش از رونمایی رسمی ونیو، شاسی بلند کوچک هیوندای را در کره جنوبی تست کردند. در زمان بررسی، نام خودرو هنوز مشخص نبود و تنها با کد QX شناخته می‌شد. ونیو برای هیوندای که با مدل کُنا (Kona) به کلاس خودروهای شاسی بلند کامپکت وارد شده است، محصولی مهم محسوب می‌شود؛ البته هیوندای با رونمایی ونیو، نشان داده که به‌دنبال نفوذ بیشتر در این کلاس از خودروها است. مدیران این خودروساز کره جنوبی با تولید خودرویی کوچک و شهری که می‌تواند در سفرهای کوتاه آخر هفته هم جذاب باشد، به دنبال جلب توجه راننده‌های نسل جوان هستند. همچنین مقامات هیوندای درنظر دارند تا به تقاضای احتمالی برای شاسی بلند کوچک ارزان‌تر از مزدا CX-3 با قیمت حدود ۲۲ هزار دلار یا هوندا HR-V با قیمتی حدود ۲۵ هزار دلار، پاسخ دهند.

Image result for مشخصات هیوندا ونیو

 قیمت ونیو درست به اندازه خود آن جذاب است. مدل پایه SE با یک گیربکس ۶ سرعته دستی، چراغ‌های اتوماتیک و نمایشگر ۸ اینچی سیستم اطلاعات‌سرگرمی همراه با اپل کارپلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) ارائه خواهد شد. اما وقتی به سراغ امکانات ایمنی می‌روید، ونیو بیشتر خواهد درخشید. در این بخش سیستم SmartSense هیوندای از امکانات پایه ایمنی در این تریم پایه خواهد بود.

نتیجه گیری:

هیوندای ونیو در مجموع خودرویی نسبتاً راضی کننده در بخش‌های مختلف است. با توجه به رقابتی‌تر شدن بازار این سگمنت از کراس‌اوورها، هیوندای اکنون یک کراس‌اوور با قیمت هوشمندانه دارد که نه تنها می‌تواند مشتریان دیگر رقبا در این سگمنت را به سمت خود جذب کند، بلکه می‌تواند بازار دست دوم خوبی را نیز برای آن فراهم کند.

نظرات
 
 
Captcha